A dió az új sláger

Tavasz eleje van, ilyenkor még nem teremnek úgy a gyümölcsök, ahogyan azt néhány hónap múlva fogják. Ilyenkor a tartósabb fajta élelmiszerekből tudunk válogatni. Banán, alma, narancs. Talán még az alma íze csak-csak hasonlít az igazi gyümölcs ízéhez, de néhány meglepően íztelen és kifejezetten kellemetlen darabra bukkanhatunk. Az emberi szervezet azonban nem válogat. Ugyanúgy szükségünk van ilyenkor is a vitaminokra. Sőt, ilyenkor talán még jobban, mint máskor. A hosszú tél alatt egy kicsit mindannyian kifogytunk a tartalékainkból. Elkezdett halványulni a bőrszínünk, nem kapunk elég D-vitamint ilyenkor. Ha nem szedünk valamilyen vitamintablettát, könnyen elkaphatunk betegségeket, vírusokat is. Ilyenkor a legjobb felturbózni egy kicsit a szervezetet, mielőtt még teljesen kimerülne. A legjobb, ha utána is járunk, mik a legjobbak ekkor. Nekem nagy kedvencem főleg ezekben az időkben a csonthéjasok, kiváltképp a dió, hiszen rendkívül ízletes mind önmagában fogyasztva, mind ízesítőként. A dió remek választás, hiszen az ősszel szedett darabok is még remek állapotban vannak, hosszú ideig elállnak. Ropogtatni valónak ideális. Én mindig azt adom a gyerekeknek, amikor csokit szeretnének enni két étkezés között, mert megéheztek egy kicsit. Ezt könnyedén lehet a tévé előtt ülve falatozni, esztétikailag is nagyon szép, így az ember alig várja, hogy beleharaphasson, és jótékony hatásai is vannak.

Miért együnk diót?

A vitaminkészletünk és egészségünk érdekében minél több hasonló élelmiszert fogyasztunk, annál jobb. A dió és hasonló csonthéjas magvak tele vannak antioxidánsokkal, amelyek segítenek a fiatalosság megtartásában, az omega-3 zsírsavak pedig igen jó hatással vannak az agyi működésre. Ha gyerkmekünk hosszú órákat tölt naponta tanulással, egy kis segítség igen jól jöhet neki. Tanulás közben is eszegetheti ezeket a darabokat, hiszen nem zsírosak, nem fűszeresek és ezáltal nem zavarják őt a jegyzetelésben vagy a házi feladat írásában. Kiváltképp ajánlott a vizsgaidőszak közbeni fogyasztása egy kis ginsenges kapszulával vagy készítménnyel, hiszen ezek mind-mind elősegítik a gyermek agyának karbantartását, és így ő is kevesebbet fog szenvedni talán a sok tanulnivalóval, ami nekünk is csak jó lehet. A dió még a szívproblémákra is jó hatással van, ami viszont minden egyes ember számára nagy előnnyel bír. Diétás hatását nem csak az összetétele jelenti, hanem helyettesítő funkciója is. Amennyiben a káros nasik helyett inkább egy maroknyi dióval ülünk le, úgy máris tettünk valami hasznosat az egészségünkért, büszkék lehetünk magunkra. Arról nem is beszélve, hogy a dió segít megelőzni a kettestípusú cukorbetegséget, amely egy bizonyos kor és súly felett szintén csak bárki életében mumus lehet. Jobb megelőzni, és abban pont egy ilyen ízletes kis gyümölcs segíthet, mint a dió!

Honnan szerezzük be a diót?

Szerintem diót szinte bárhol lehet szerezni, azonban a minőség itt is kulcsfontosságú. A megfelelően tárolt és kezelt diók sokkal jobban megtartják a tápanyagaikat és ízüket is, én ezért inkább rendelni szoktam Simon Gyümölcs honlapjáról: https://simongyumolcs.hu/termek/dio/. Ennek nagy előnye még az is, hogy konkrétan fél diókat kapunk, amit én már csak azért is szeretek, mert a rágcsálás, a nasi helyettesítése így a leginkább kézenfekvő. Ráadásul a sütemények díszítéséhez is igazán jó ötlet, hogyha az ember nem csak a dió-darabokat vásárol, hanem félbevágva is. Szerintem a dió az egyik legjobb választás ilyenkor, hiszen ez a gyümölcs még márciusban is ízletes az őszi termés ellenére, nem úgy, mint sok más társa. Hiszen mind ismerjük az első eperterméseket, amelyeknek az íze még jobban hasonlít a cukrozott vízhez, mint az eperhez. A diónál nincsen ilyesmi, és ez sokat elárul a hasznosságáról.

Hogyan fogyasszuk a diót?

A dió elkészítési lehetősége nagyon széleskörű. Megtalálhatjuk müzlikben, saláták tetejére reszelhetjük, mártások ízesítője lehet. Szerintem egy kis dió és citrom minden fogást igazán fel tud dobni a csirkétől egészen a süteményekig. A sütemények igen fontos összetevője a dió, szerintem ezt már mondanom sem kell, hiszen ez a gyümölcs igazán finom tud lenni így feldolgozva. A diós bejgli, a kosárka, az Eszterházy torta, ezeknek mind-mind nagyon hasznos összetevője. Ősszel remek almás-diós brownie-t készíthetünk a szeretteinknek az udvarban termett almából, amit nem tennénk el télire esetleg. Szerintem a lehetőségek tárháza majdhogynem határtalan ebben az esetben, ezért érdemes megbecsülni ezt a kis gyümölcsöt, hiszen hasznos lehet bárki számára.

Úgyhogy én mindenkinek csak ajánlani tudom mind a gyümölcs fogyasztását, mind az oldalt, ahonnan rendelni szoktam, most éppen akciós is a dió, szerintem nem érdemes kihagyni! Ha pedig még bővebben is olvasnánk a dió hasznosságáról, természetesen arra is van egy kisebb segítségem ezzel a cikkel, amely a dió nyolc hasznos tényezőjét sorolja fel, szóval érdemes lehet egy gyors pillantást vetni rá: https://www.bien.hu/egeszseg-es-eletmod/egeszseges-etrend/dio-pozitiv-hatasai/113615